کارگاه سواد رسانه استاد هدی محمدی روزهای دوشنبه ساعت 15 به صورت آنلاین، برگزار می‌شود و روز بعد به صورت آفلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کارگاه 10 جلسه و مدت زمان هر جلسه 90 تا 120 دقیقه است.

معرفی دوره سواد رسانه

آن‌چه در دوره آنلاین سواد رسانه مدرسه اسلامی هنر می‌گذرد:

جلسه اول

مغز ما چطور کار می‌کند؟

کنش‌ها و واکنش‌های ما از کجا منشأ می‌گیرند؟ قلاب‌هایی که محتواهای رسانه‌ای به سمت ما به عنوان مخاطب پرت می‌کنند با کدام بخش از ذهن ما درگیر می‌شود؟

جلسه دوم

یک وقت‌هایی که گمان می‌کنیم داریم «تفکر» می‌کنیم و‌ مسئله‌ای رو «تحلیل» می‌کنیم. اما کاری که در اصل داریم می‌کنیم تخیل یا تصوره و گاهی دچار وهم تفکر می‌شویم. فرق این‌ها با هم چیست و چطور از هم تشخیصشان دهیم؟

جلسه سوم

ما در رسانه یا تولید کننده‌ایم (قصه‌گو) یا مصرف کننده (شنوندهٔ قصه).

قصه‌ها چه تأثیری روی ما می‌گذارند؟

ناخودآگاه قصه ساز ذهن ما چه آسیب‌های شناختی به درک ما می‌زند و چقدر ما را دچار خطای شناختی می‌کند؟

چطور نباید در تله قصه‌ها به دام بیفتیم؟

جلسه چهارم

شناخت چیست؟

ما چطور نسبت به چیزی شناخت پیدا می‌کنیم؟ نتیجه بی شناختی چیست؟ خطای شناختی چیست؟ کلیشه‌ها چطور ما را به مرداب خطای شناختی می‌برند؟ از این‌جا کم کم مفهوم شناخت خود می‌آید وسط و ورق برمی‌گردد. چون می‌خواهیم بگوییم سواد رسانه‌ای «واکنشگر» را دور بریزید و وارد کنشگری شوید.

جلسه پنجم

چه به عنوان تولید کننده پیام رسانه‌ای چه‌ عنوان مصرف کننده ما برای خلق پیام یا مواجه شدن با آن به چه نیاز داریم؟
تجزیه، ترکیب، دسته‌بندی، اقناع،

جلسه ششم

درباره نشانه شناسی حرف می‌زنیم که مبحث وسیع و شیرین و به شدت آگاه کننده‌ای است.

جلسه هفتم

از تحلیل گفتمان حرف می‌زنیم.

جلسه هشتم

درباره مسئولیت پذیری در مصرف رسانه‌ای حرف می‌زنیم.


نحوه برگزاری دوره :

این کارگاه به صورت آفلاین در اختیار شما قرار گرفته است به این معنی که ضبط شده ی کارگاه آنلاین می باشد، جلسات از طریق نرم افزار برگزاری کلاس مجازی (بیگ بلو باتن) به صورت تحت وب (ترجیحاً مرورگر گوگل کروم) در سامانه آموزشی مدرسه اسلامی هنر https://lms.itaihe.ac.ir/my ذخیره شده است‌.
نام کاربری و رمز عبور سامانه و همچنین تاریخ و ساعت برگزاری دوره، پس از نهایی شدن ثبت نام تا قبل از شروع دوره به شماره همراه شما پیامک خواهد شد.
لذا ضروری است در هنگام ثبت نام شماره تلفن فعال و در دسترس خود را وارد نمایید.
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد کارگاه به شماره ۰۹۹۴۰۵۶۸۰۲۸ یا آی دی isoapr_admin در تلگرام و یا به دایرکت صفحه رسمی ما در اینستاگرام به آدرس https://instagram.com/isoapr پیام بدهید.
هم­چنین می­توانید از طریق آیکن چت آنلاین سایت در پایین صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برنامه درسی دوره

آشنایی با برخی از ویژگی های مغز و قلاب‌های رسانه ای:مغز خزندگانی و انسانی
تفکر (انواع تفکر)، تعقل، تصور، توهم، تخیل و خیال، قوای وجودی انسان و نسبت آن با رسانه.
مسئله روایت، قصه (story telling) و شناخت
خطاهای شناختی و استعاره های تفکر (کلیشه ها)
مهارت تجزیه، ترکیب، دسته بندی و پیاده سازی آن در رسانه
استدلال تصویری و رسانه‌ای( فنون اقناع)
نشانه شناسی و تحلیل گفتمان رسانه ای
تمامیت، تعهد، مسئولیت پذیری در مصرف رسانه‌ای

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

0 پاسخ به "سواد رسانه (تصویری)"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدرسه اسلامی هنر است.

0